Deklaracja dostępności portalu

Deklaracja dostępności portalu mojaWARSZAWA


Deklaracja dostępności mojaWARSZAWA


Urząd m.st. Warszawy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do portalu mojaWARSZAWA.

  • Data publikacji strony internetowej:

  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-12-27


Stan dostępności cyfrowej


Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.


Niedostępne treści


Niezgodność z załącznikiem

1. Możliwe jest uzupełnienie wszystkich pól formularzy za pomocą klawiatury. Nie wszystkie funkcjonalności formularza są jednak dostępne bez użycia myszki.
2. Na podstronach portalu mogą pojawiać się drobne błędy takie jak, np. brak opisu przycisku.


Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja


  • Deklarację sporządzono dnia:

  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie badania eksperckiego. Raport można przejrzeć tutaj.


Informacje zwrotne i dane kontaktowe


Napotkane problemy z dostępnością można zgłaszać:

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,

  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,

  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.


Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością


W przypadku odmowy realizacji żądania, osoba wnosząca może zgłosić skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich. Szczegóły procedury znajdują się na stronie Rzecznika Praw Obywatelskich.


Pozostałe informacje


Dostępność architektoniczna

Informacje o dostępności architektonicznej wszystkich budynków Urzędu m.st. Warszawy oraz Urzędów Dzielnic można znaleźć na stronie dedykowanej dostępności budynków.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Informacje o dostępności komunikacyjno-informacyjnej wszystkich budynków Urzędu m.st. Warszawy oraz Urzędów Dzielnic można znaleźć na stronie dedykowanej dostępności budynków.

link otwiera się w nowej karcie)Uwaga: informacje dotyczące transportu publicznego mogą ulec zmianie, zaleca się sprawdzić aktualne informacje na stronie internetowej Warszawskiego Transportu Publicznego.

Aplikacja mobilna

Urząd m.st. Warszawy posiada aplikację mobilną mobiWAWA, która jest dostępna do pobrania w sklepach Google Play (system Android) oraz App Store (system iOS). Deklaracja dostępności aplikacji mobiWAWA znajduje się pod tym adresem.

link otwiera się w nowej karcie)


Informacje dodatkowe


Inne informacje i oświadczenia

Informacje o usłudze tłumacza migowego online oraz innych możliwościach skorzystania z usługi tłumacza migowego można znaleźć na stronie https://wsparcie.um.warszawa.pl/tlumacz-pjm

Dostęp alternatywny można uzyskać również kontaktując się z Miejskim Centrum Kontaktu 19115. Możliwe jest odczytanie treści niedostępnej (krótsze teksty - max do 1 strony A4). Można również zarejestrować żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej. Zarejestrowane żądanie jest przekazywane do właściciela treści.

Nawiązana została stała współpraca z zewnętrznymi ekspertami dostępności. Strona będzie sukcesywnie udoskonalana. W razie zidentyfikowanych problemów z dostępnością portalu mojaWARSZAWA, prosimy o ich zgłoszenie.