Strona o portalu

O portalu mojaWarszawa

Kim jesteśmy? Jaka jest nasza misja?


Żyjemy w czasach rozkwitu nowoczesnych technologii. W świecie, który stawia przed nami coraz to nowsze wyzwania. Jednym z nich jest cyfrowa transformacja m.st. Warszawy – idea koncentrująca się na podnoszeniu jakości życia mieszkańców za sprawą innowacyjnych rozwiązań technologicznych.

Panorama miasta Warszawy.

Portal mojaWARSZAWA został zaprojektowany przez Biuro Informatyki, komórkę organizacyjną Urzędu m.st. Warszawy odpowiedzialną za automatyzację usług publicznych i procesów wewnętrznych, a także cyfryzację zasobów miejskich. Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom Mieszkańców i rozpoczynamy proces digitalizacji usług miejskich, gromadząc je wszystkie w jednym miejscu – na portalu, który właśnie przeglądasz.

Dążymy do tego, aby sprawy urzędowe przestały być kojarzone z nadmierną biurokracją. Sukcesywnie tworzymy nowe usługi, które do tej pory możliwe były do zrealizowania jedynie w placówkach Urzędu.

Znacznie więcej o cyfryzacji i digitalizacji dowiesz się w dziale z najczęściej zadawanymi pytaniami.


Czym są usługi cyfrowe?


Usługi cyfrowe, które udostępniamy na portalu mojaWARSZAWA, to usługi świadczone drogą elektroniczną – na odległość. Zrealizujesz je online, o każdej porze dnia i z dowolnego miejsca na świecie. Wystarczy, że posiadasz urządzenie z dostępem do internetu, np. laptop.


Jakie usługi cyfrowe dla mnie przygotowaliście?


W naszym katalogu znajdują się usługi, które możesz wyszukać w oparciu o sposób ich realizacji, rodzaj, kategorie lub poprzez wpisanie do wyszukiwarki słowa kluczowego, czyli poszukiwanego przez Ciebie tematu. Wśród nich znajdziesz wnioski o wsparcie finansowe dla siebie i swoich bliskich, zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego, wniosek o zameldowanie lub wymeldowanie, Warszawką Kartę Miejską, karty wędkarskie, różnego rodzaju dofinansowania, a także deklaracje podatkowe i wiele innych.

Przejdź do katalogu usług i znajdź usługę dla siebie


Czy muszę się logować do portalu, aby skorzystać ze wszystkich usług?


Nie. Przygotowaliśmy dla Ciebie wiele usług, które zrealizujesz bez logowania - poza portalem mojaWARSZAWA. Oznacza to, że nie wymagamy od Ciebie zakładania u nas konta, abyś mógł z nich korzystać. Musisz jednak posiadać profil u dostawcy tożsamości, np. login.gov.pl lub profil zaufany.


O co chodzi z dostawcą tożsamości?


Profil zaufany zakładanie konta.Dostawca tożsamości jest zaufanym źródłem potwierdzenia tożsamości danej osoby w internecie. Takim dostawcą może być bank, Krajowy Węzeł Identyfikacji Elektronicznej (login.gov.pl), profil zaufany, Facebook lub Google. Kiedy zakładasz profil u dostawcy tożsamości, przekazujesz mu dane osobowe.

Masz już profil u dostawcy tożsamości? To dobrze - możesz teraz realizować sprawy urzędowe przez internet. Jeśli jeszcze go nie masz, rekomendujemy założenie go tutaj.

Logowanie się do portalu mojaWARSZAWA przez indywidualne konto użytkownika w portalu lub profil, który posiadasz u swojego dostawcy tożsamości konto użytkownika, pozwala nam Ciebie zidentyfikować. Dzięki temu możemy dopasować panel użytkownika do Twoich potrzeb, a także udostępnić Ci wszystkie nasze usługi.


Co zyskam logując się do portalu mojaWARSZAWA?


Kiedy założysz konto w portalu mojaWARSZAWA, zyskasz dostęp do panelu użytkownika oraz szerszej gamy usług - w tym aplikacji mobilnej mobiWAWA. W panelu użytkownika będziesz zarządzać swoimi usługami, kiedy tylko znajdziesz na to czas – jesteśmy do Twojej dyspozycji 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Już nie musisz rejestrować swojej wizyty i przychodzić do Urzędu o określonej porze dnia, swoje sprawy zrealizujesz przez internet.

Oto, co jeszcze znajdziesz w swoim panelu użytkownika:

  • dostęp do elektronicznych kreatorów, które pomogą Ci w wypełnianiu i składaniu deklaracji podatkowych do Urzędu

  • harmonogram wywozu odpadów dla Twojego adresu zamieszkania

  • aktualny stan jakości powietrza w Twojej okolicy

  • historię wszystkich Twoich spraw urzędowych z możliwością wejrzenia w ich szczegóły i weryfikacji etapu realizacji

  • płatności online, dzięki którym bezpiecznie opłacisz swoje zobowiązania względem m.st. Warszawy


Czy mogę samodzielnie usunąć swoje konto użytkownika z portalu mojaWARSZAWA?


Nie. Jeśli chcesz, abyśmy usunęli Twoje konto użytkownika, prześlij swoje zgłoszenie na iod@um.warszawa.pl.


Gdzie mogę się zgłosić, jeśli będę potrzebować pomocy?


Nie ma tutaj informacji, której szukasz? Odwiedź nasz dział z najczęściej zadawanymi pytaniami, który dla Ciebie przygotowaliśmy. Jeśli masz pomysł na nową usługę lub chcesz zgłosić nieprawidłowe działanie portalu mojaWARSZAWA – skontaktuj się z nami.

Nie działa portal. Skontaktuj się z nami.